donderdag 2 februari 2012

Nog 5 nachtjes slapen.

Deze opmerking kreeg ik vandaag een paar keer van de kinderen te horen. Terwijl zij er naar uitzien om het ijs op te gaan en te gaan schaatsen, groeit bij anderen meer het uitzien naar de reis naar Israel. 


Dat uitzien wordt ook gevoed door de diverse mailtjes die de Israelgangers mogen ontvangen. Je kan die mailtjes vergelijken met de heerlijke geuren die uit een keuken kunnen komen als het eten bereid wordt.


Een voorbeeld. Vandaag werd gemaild dat de organisatoren er geslaagd in zijn om gezinnen te vinden waar 20 a 22 mensen een sabbatsmaaltijd kunnen meemaken na de synagogedienst op vrijdagavond. Voor anderen is het mogelijk om een sabbatsmaaltijd mee te maken in de synagoge zelf. Bijzonder dat dit mogelijk is. 


Zo zie je dat de organisatoren druk bezig zijn om alles te stroomlijnen voor de reis. 


Mooi zijn ook de verwachtingen die diverse mensen hebben. Één van de deelnemers gaf haar verwachtingen zo weer:
"Ik verheug mij om de natuur, de cultuur te zien en de ontmoetingen. Daarnaast hoop ik een Hebreeuwstalige Astrix en Oblix zien te krijgen."
Prof. dr. Peels verwoordt het zo:
"Ik hoop op boeiende visits, mooie gesprekken, lekkere falafels, hartelijke uitwisseling theologische verdieping en geestelijke verreiking."   
Kortom mooie verwachtingen. Terwijl de koude de Lage Landen zal doortrekken en velen een poging zullen doen om te gaan schaatsen, kijken de Israelgangers steeds meer uit.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten